Droga Kaszubska

Po zwiedzeniu parku przejechaliśmy przez Kaszubski Park Krajobrazowy. Jechaliśmy tak zwaną drogą kaszubską, będącą trasą turystyczną biegnącą wzdłuż malowniczych jezior. Droga jest otoczona pięknymi, starymi drzewami o koronach tak nisko zawieszonymi nad asfaltem, że niejednokrotnie zastanawialiśmy się czy nie zawadzimy anteną. Brzmi ładnie, prawda? Na jakimś blogu przeczytałam, że tę drogę można przejechać w 30 minut a można też w 3 dni. Cóż… jeśli chodzi o sam przejazd pod koronami drzew, to faktycznie jest bardzo ładnie i jest to warte zapamiętania. Ale wyznaczone punkty widokowe ukazują przeciętne jeziora i właściwie widok z kampera na jezioro (we Wdzydzach), z poprzedniego wieczoru, był lepszy.

Ogólnie pojezierze we Wdzydzkim Parku Krajobrazowym podobało nam się bardziej niż w Kaszubskim. Nie mówiąc już o Borach Tucholskich, którymi byliśmy zachwyceni.

Było już późne popołudnie, więc nie zatrzymywaliśmy się w Chmielnie, polecanej do zwiedzania wiosce. Warto jednak spędzić tam trochę czasu, o czym przekonaliśmy się w drodze powrotnej (opis tutaj).

Kemping Ręboszewo

Tym razem zależało nam na kempingu, by zarówno załatwić sprawy techniczne kampera, jak i wygodnie odpocząć, puścić dziecko samopas i posiedzieć przy piwku. Niestety, aż dwóch kempingów oznaczonych na Google maps, nie udało nam się znaleźć. Dwa znaleźliśmy, ale jeden był we wsi (kemping Tamowa), drugi w lesie, z dala od jeziora na czym nam zależało. Zaczęliśmy więc jechać wzdłuż jezior, szukając innego miejsca na nocleg.

Zajechaliśmy na kemping Ręboszewo (54°18’09.1″N 18°07’21.9″E) nad jeziorem Brudno Małe. Była to duża łąka z plażą i łagodnym zejściem do wody, i na tym obiektywne plusy kempingu się kończą. Zaplecze sanitarne to 2 toy-toye oraz kran z zimną wodą. Cena wysoka. Za taką samą stawkę (55zł),mieliśmy kemping nad morzem z eleganckimi prysznicami i nielimitowaną ciepłą wodą. Dla nas jednak kemping miał ten plus, że byliśmy tam kompletnie sami. Rozłożyliśmy się wygodnie, Emi bawiła się na trawie, a my odpoczywaliśmy. A ponieważ i tak korzystamy z łazienki i prysznica w kamperze, to ich brak na kempingu nie stanowił dla nas problemu.

Przejazdem przez Kaszubski Park Krajobrazowy

Na Kaszuby pojechaliśmy ponownie w 2020. Tym razem przejechaliśmy całą drogę kaszubską, o czym możecie poczytać tutaj.

Wakacje kamperem

Ten wpis to część cyklu Bory Tucholskie i Kaszubskie Wybrzeże Bałtyku. Jeśli interesują Was inne niezwykłe miejsca, które zwiedziliśmy podczas wyjazdu, to zachęcam do przeczytania: